طرح راه اندازی فروشگاه لبنیاتی

نوشته شده در : ۱۳۹۸٫۰۶٫۲۴
قبل از این که به بررسی انواع لبنیات ها بپردازیم بهتر است بگوییم که این لبنیات ها ممکن است به صورت طبیعی به دست برسد و یا به صورت محصولات پاستوریزه شده تولید شوند؟
بهتر است با این موضوع شروع کنیم:
این روزها لبنیات سنتی طرفداران بسیاری پیدا کرده اند به طوریکه در هر گوشه ای از شهر می توان به وضوح مغازه های سنتی متنوعی را مشاهده نمود .
در چند دهه ی گذشته  کارخانه های بزرگ با تولید محصولات پاستوریزه، میل افراد را به خرید محصولات سنتی کاهش داده بود اما چندسالی ست، همه چیز تغییر یافته است. این بار ذائقه ی مردم نوستالوژی شده و فروش لبنیات سنتی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص نموده.  لذتی که در خوردن پنیر، کره و ماست محلی نهفته است در هیچ کدام یک از محصولات پاستوریزه وجود ندارد.

اولین سوالی که به ذهن مان می رسد این است که چگونه یک مغازه ی سنتی را راه اندازی کنیم؟

اگر می خواهید در این زمینه موفق شوید بهتر است از اطلاعات و علم کافی برخوردار باشید. اطلاعاتتان در مورد محصولات لبنی آنقدر بالا باشد که بتوانید مشتری خود را در انتخاب محصولات راضی و نظر او را جلب نمایید.
شما می توانید با دانش خوب در این زمینه یک تبلیغ با ارزش برای مشتری تان باشید.
در صورتیکه بتوانید با یک مدیریت صحیح و خرید دستگاه های استاندارد و با کیفیت جلو روید ، آنوقت تضمین سودی معادل 25 تا 30 درصد آن هم در زمان کم ، می تواند قطعی باشد.
این شغل هم مانند خیلی از شغل های دیگر به سرمایه ی زیادی برای شروع کار نیاز دارد. داشتن مکان مناسب، خرید تجهیزات و مواد اولیه از مهم ترین پایه های این کار به شمار می آیند که بهتر است اول فضای کار را آماد کنید و بعد به سمت مواد اولیه و تجهیزات بروید.
لبنیات سنتی
« لبنیات سنتی »

حال بهتر است بپردازیم به انواع لبنیات ها

برای اینکه بتوانید شروع خوبی داشته باشید، بهتر است برای رعایت اصول بهداشتی با یک دامدار خوب قرارداد ببندید چرا که تهیه ی شیر سالم یکی از مهم ترین اصولی ست که باید به آن اهمیت ویژه ای داد. البته نا گفته نماند که شیر یکی از پرمصرف ترین منابع غذایی در جهان است.
برای آشنایی با لبنیات به بررسی دو نمونه از آن ها می پردازیم:
خامه ی طبیعی یا سرشیر: بعد از پختن شیر و سرد شدن آن به دست می آید.
کره طبیعی: ماست را با شیر مخلوط می کنند سپس داخل مشک ها می ریزند و تا 5 روز می ماند.
این نمونه ی کمی از اطلاعاتی بود که هر تولید کننده ای با آن آشنایی دارد.
بسیاری از افراد دوست دارند به جای استفاده از لبنیات پاستوریزه از لبنیات سنتی بهره باشند و برخی از آن ها هم به دلیل بهداشتی بودن به سمت لبنیات پاستوریزه می روند. اما اگر تمام اصول بهداشتی رعایت شود می توان به صورت سنتی محصولات بهداشتی را ارائه نمود و مطمئن باشید در مدتی کوتاه طرفداران بسیاری در مغازه ی شما صف خواهند کشید.
حال می پردازیم به هزینه های مربوط به راه اندازی فروشگاه لبنیات:
در ابتدا گفتیم برای شروع کار هزینه های بالایی را باید بپردازید به گونه ای که مجموع فضای موردنیاز برای این بخش بیش از ۶۰ متر است. شما می توانید 20 متر از فضا را به خود و مشتری اختصاص دهید و در 40 متر باقیمانده، فرآورده های لبنیاتی خود را نگهداری نمایید البته بهتر است این فضا متعلق به خود شما باشد تا صاحب مغازه چون در این حالت بیشترین سودی که شما از این کار می برید، صرف اجاره بها یعنی به نفع صاحب ملک خواهد شد.
* پس از برآورد میزان سرمایه مورد نیاز و هزینه‌های راه‌اندازی، بهتر است چالش‌ها، ریسک و خطرات احتمالی را هم بسنجید .
1. این شغل با وجود درآمد بالا ریسک هایی هم دارد، مثلا در جایی مثل روستا که دست زیادی وجود دارد آن چنان پرسود نیست ولی اگر در شهری مثل تهران یا دیگر نقاط که کمتر به چشم می خورد مفازه یا فروشگاه لبنیاتی راه اندازی شود قطعا به سود بالایی می رسد.
2. این نکته را باید در نظر داشته باشید که به تنهایی نمی توانید موفق شوید برای شروع نیاز به 2 الی 3 نفر نیروی کار دارید تا شما را در این زمینه همراهی کنند.
3. تهیه ی تجهیزات در مغازه خیلی مهم است. شما برای تولید محصولاتان نیاز به تجهیزات دارید در غیر این صورت باید محصولات دیگران را به فروش برسانید، اینگونه سود کمتری برایتان خواهد ماند.
این تجهیزات شامل: هزینه‌های گرمایشی، سرمایشی، هزینه‌های بهداشتی کردن شیر, بیدون و ظرف شیر، کره گیر، خامه گیر، دیگ بخار، ترازو، همزن، پمپ، میکسر، پروسس تانک و موارد دیگر که به آن احتیاج خواهید داشت.
4. به دلیل هزینه ی بالای دستگاه ها بسیاری از تولید کنندگان با نصب قطعات ارزان قیمت اقدام به تولید دستگاه هایی بی کیفیت می کنند که این امری بسیار غیر منطقی و تاسف بار است با این حال بهتر است در خرید این دستگاه ها دقت بالایی داشته باشید تا دچار ضرر مالی نگردید.
5. موضوع دیگر خلاقیت در کسب‌وکار است. تصور نکنید تنها با فروش محصولات ساده می‌توانید یک کسب‌ و کار موفق داشته باشید. تولید و فرآوری محصولات مهمترین امری است که به رونق کسب ‌و کارتان کمک خواهد کرد.
با داشتن دانش کافی و تجربه و اطلاعات می توان یک فروشگاه لبنیاتی پر اشتغال برای خود و افراد دیگر راه اندازی کرد. در حال حاضر در شهر تهران حدود ۱۳۰ لبنیاتی زیر نظر اتحادیه فعالیت می‌کنند. دو نفر کارگر ساده، یک صاحب مغازه که وظیفه تأمین مواد اولیه و ملزومات را بر عهده دارد و یک فروشنده
بهتر است قبل از راه اندازی با نحوه  ی پخت شیر ، فرمول های فراوری شیر ، اصول بهداشتی و اصول بازاریابی آن هم آشنایی لازم را به دست بیاورید.
یک لبنیاتی سودآور روزانه ۱۰۰ کیلو شیر نیاز دارد. معمولا هر کیلو شیر را بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان از دامدار خریداری می‌کنند. اگر حدود 2 تا 3 میلیون در طول روز فروش داشته باشند جدا از 40 درصدی که برای هزینه های مغازه صرف می شود، باقی آن به سود شما خواهد بود.
این نکته را بازهم گوشزد می کنیم: هر چقدر کیفیت محصولات شما بالا باشد همانقدر هم در آمدتان بالا می رود.
در انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی‌ های شخصیتی، ارزش‌ ها، علایق، مهارت‌ ها، شرایط  خانوادگی،  شرایط جامعه و … برای هر فرد باید  در نظر گرفته شوند.  به طوریکه کسی که شغل لبنیاتی انتخاب می کند باید بسیار به نظافت و مردم داری خود اهمیت دهد تا بتواند برای شغلش تبلیغ کرده و پیشرفت نماید. این کار در هر حال به دلیل تولید محصولات متنوع و به دلیل فساد پذیری آن دارای حساسیت بالایی می ‌باشد.
انواع لبنیات
« انواع لبنیات »

خرید تجهیزات لبنیاتی

با توجه به تحلیل مختصری که انجام شد، این کسب و کار می تواند سودآوری مطلوبی داشته باشد. بهتر است برای راه اندازی فروشگاه تان از تجهیزات لبنیاتی صحیحی استفاده کنید چون با دقت نکردن در این تجهیزات می توانید به جای بهره گرفتن از سود با ضرر آن روبه رو شوید.
فراموش نکنید که؛ ماشین آلاتی که کیفیت بالاتری دارند، همیشه مستعد استاندارد های لازم هستند و علاوه بر صرفه جویی در انرژی کمک حال خوبی برای شما و کسب و کارتان خواهند بود.
این وبسایت توسط تیم تخصصی کمپانی آزتک ترکیه طراحی و اجراء شده است
تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به  گروه صنعتی اسکندری میباشد
طراحی شده با
نماد اعتماد